Sunday, January 15, 2012

PERTANIAN BOLEH!!!!

Kita bangga dengan jabatan kita. Apa tidaknya baru-baru ini kita buat sejarah lagi. Kita memang boleh bah!!.  Jabatan Pertanian telah menandatangani Memorandum Perjanjian dengan Sawit Kinabalu Sdn Bhd bagi pembangunan dan pemuliharaan bahan genetik kelapa sawit negeri Sabah.

Sudah semestinya pemeteraian kolaborasi ini adalah bagi mengujudkan sinergi di dalam usaha pemuliharaan janaplasma kelapa sawit di Ulu Dusun.  Lagi siok, pada majlis menandatangani perjanjian itu, Jabatan Pertanian Sabah diwakili Bosku, Pengarah Jabatan Pertanian Sabah, Datuk M.C. Ismail Salam manakala Sawit Kinabalu Sdn. Bhd diwakili oleh Pengarah Urusannya, Othman Walat.

Punyalah kita siok, Timbalan Ketua Menteri, Datuk Yahya Hussin yang juga Menteri pertanian dan Industri Makanan mewakili Ketua Menteri, menyaksikan majlis ini yang diadakan di The Pacific Sutera Hotel.

 Satu saja yang tidak siok, blogger tiada di sana. Jadi sukarlah membuat dokumentasi dan menwar-warkannya di Blog. Nasib ada juga kuncu-kuncu yang sudi tapau gambar.  Tapi yang penting PERTANIAN BOLEH.  aMIIIIIIN.



SEMANGAT MEMBARA....Presiden Kelab Pertanian Sabah, Tuan Idrus Shafie.



Energetik...Pn. Julia Lamdin, Timbalan Pengarah Pertanian (Penyelidikan).









Dinamik & Progresif...



Tuan Phua Peh Kee dan Tuan Mahinder Sing, mantan OIC Ulu Dusun, bangga dengan legasinya.
Zuraini Shaharudin... enigma disebalik layar!!!




concentrate!!.. Bosku Ag. Maslee, Dina & Masku... tengok apa tu???




Bosku Jakim Barin, tukang kasih khawin kelapa sawit...





































No comments:

Post a Comment