Friday, March 18, 2011

STESEN JUARA FUTSAL TUARAN

Akhirnya..., Stesen menjuarai pertandingan Liga Futsal ARC! Namun.. kejuaraan itu adalah berdasarkan daripada kutipan jaringan terbanyak. Tidak disangka pasukan patologi yang dibinatangi pemain2 handalan darpada pelusuk pertanian namun tetap di tangga ke-2 dengan hanya perbezaan gol sebanyak 8 gol.
.
Namun anak didik daripada Sir. Zubir Khan Yunos ini tetap menunggu satu lagi peluang mereka untuk menebus kekalahan dengan mengharapkan kemenagnan daripada piala pusingan / subang C yang dijangka akan berlangsung pada minggu hadapan. Pato yg sememangnya terkenal dgn gaya serangan hendap pantas dpn pintu gol dgn hanya menggunakan penyerang berbisa mereka (Dino) sebagai umpan yg boleh mengucar-kacirkan pertahanan lawan, sangat mengharapkan kemenagan bagi menebus kekecewaan mereka sewaktu tewas di Liga menentang pasukan Food Crop.

.
Stesen.. adalah sebuah pasukan yang agak kuat dimana semua pemain mereka merupakan ex-football player of Zon Selatan, namun mereka tetap mempunyi kelemahan2 tersendiri (tida bwa air minum semasa main ahahaha jan mare). Dalam diam sebuah pasukan yang agak memberi saingan dalam liga, juga dibintangi beberapa ex-football player of Zon Selatan manakala seorang drpd mereka merupakan ex-football player of JPS sabah dan import daripada MOSTI yg masih terikat dgn kontrak selama 6 tahun bersama pasukannya skg, hanya sekadar menjadi penonton apabila menjelang perlawanan subang c nanti.

.
Walauapapun, pasukan Food Crop tetap berpuas hati di tangga ke - 3 oleh kerana hanya perbezaan gol yang telah menentukan kedudukan nasib pasukan ini. Apa-apapun, selamat berjuang kepada kedua-dua pasukan, semoga menjelang subang C nanti kedua-dua pasukan menunjukkan semanggat kesukanan yang tinggi dan professional dan jagan sampai memburukan nama baik kelab kita.

.Sekian, "majulah sukan untuk KSR"..
.
Nukilan: Danny Tembakau

No comments:

Post a Comment